Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού συνάντησε τα μέλη του νέου Δ.Σ. του ΕΚΚ

Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού συνάντησε τα μέλη του νέου Δ.Σ. του ΕΚΚ

 

Η Υπουργός  Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου και ο διευθυντής του πολιτικού της γραφείου Ευάγγελο Πολίτης-Στεργίου συναντήθηκαν χθες με τα  μέλη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου  και τη Γενική Διευθύντρια του Ηλέκτρα Βενάκη.

Οι άξονες της συζήτησης  που ακολούθησε αφορούσαν τους  προγραμματικούς στόχους του  Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, όπως: την κοινή επιθυμία μίας  νέας αρχής στη λειτουργία  του ΕΚΚ, την στενή συνεργασία  μεταξύ Υπουργείου Πολιτισμού  και του Δ.Σ., καθώς και την  κατάρτιση ενός προγραμματικού  χάρτη σε βάθος τριετίας.

Με το πέρας της  συνάντησης το  νέο Διοικητικό  Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου  Κινηματογράφου συνήλθε σε σώμα  για πρώτη φορά.

Η αντιμετώπιση των  συσσωρευμένων αιτημάτων γύρω  από θέματα παραγωγής και αποπεράτωσης  ταινιών  αποτέλεσε την προτεραιότητα  της σύσκεψης. Το Δ.Σ. συζήτησε  και αποφάσισε για όλες τις  υπάρχουσες εκκρεμότητες, με στόχο  την ομαλοποίηση της κινηματογραφικής  παραγωγής της χώρας.

Όπως σημειώνεται, το  Δ.Σ. πιστεύει ότι η «αποδέσμευση  των σχετικών κονδυλίων και  ο επανακαθορισμός των ανάλογων  χρονοδιαγραμμάτων συνιστούν ένα  θετικό βήμα αποκατάστασης της  σταθερότητας και ενίσχυσης της  ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής.»

Επίσης κατά τη διάρκεια  της συνεδρίας  το Δ.Σ. ενημερώθηκε  για το Πόρισμα Έκτακτου Διαχειριστικού  Ελέγχου της Γενικής Διεύθυνσης  Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού  Λογιστηρίου του Κράτους. Όπως  ανακοινώθηκε σχετικά από το  Δ.Σ. «αναγνωρίζοντας τη σοβαρότητα  και την κρισιμότητα του θέματος»  προγραμματίστηκε έκτακτη συνεδρίαση  για την Παρασκευή, 30 Ιουνίου 2017 κατά  την οποία  θα καταρτιστεί ένας  «αναλυτικός χάρτης ενεργειών  για όλα τα επιμέρους ζητήματα  που θέτει το εν λόγω πόρισμα.»

Τέλος όπως υπογραμμίζεται από το ΕΚΚ, κοινή επιθυμία των μελών του Δ.Σ. είναι «η εφαρμογή του νόμου, με γνώμονα την καταστατική υποχρέωση του ΕΚΚ να προασπίζει το δίκαιο της κινηματογραφικής κοινότητας και κάθε μονάδας ξεχωριστά. Ο χειρισμός του ζητήματος αυτού δεν μπορεί να υπόκειται σε πολιτικές εντυπωσιοθηρίας και σε κυνήγι μαγισσών, αλλά απαιτεί νηφάλια και συστηματική εξέταση. Το Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου δηλώνει ότι θα λειτουργήσει σύμφωνα με αυτές τις αρχές.»

Τα μέλη του ΔΣ  διαθέτουν όλα τα απαραίτητα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα έτσι ωστε να είναι ικανά να ανταποκριθούν στα καθήκοντα και τις απαιτήσεις των αρμοδιοτήτων τους.

Τα βιογραφικά των μελών του ΔΣ επισυνάπτονται παρακάτω.

 

Δημήτρης Παπαϊωάννου (Πρόεδρος)

Πτυχιούχος οικονομικού πανεπιστημίου Αθηνών πρώην ΑΣΟΕΕ Ανώτερο Διευθυντικό στέλεχος στην Εθνική Τράπεζα. Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής στην ΕΤΒΑ Leasing. Αντιπρόεδρος του ΔΣ του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης τυφλών  ΚΕΑΤ.

Κωστής Καρπόζηλος (Αντιπρόεδρος)

Ιστορικός και διευθυντής των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας (ΑΣΚΙ). Σπούδασε Νεοελληνική Λογοτεχνία στο τμήμα Φιλολογίας του Α.Π.Θ., έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην ιστορία στο University of Sheffield και έλαβε το διδακτορικό του από το Πανεπιστήμιο Κρήτης το 2010. Είναι ο συγγραφέας του σεναρίου του ντοκιμαντέρ Ταξισυνειδησία: η άγνωστη ιστορία του ελληνοαμερικανικού ριζοσπαστισμού (2013)

Ο Κωστής Καρπόζηλος διδάσκει νεότερη ιστορία στο College Year in Athens, έχει διδάξει στο παρελθόν στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, στο SciencesPo και στο Columbia University, ενώ έχει εργαστεί ως μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Princeton University και στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Είναι ο συγγραφέας των βιβλίων:  Αρχείο Σταύρου Καλλέργη: ψηφίδες από τον σχεδιασμό της σοσιαλιστικής πολιτείας (Μουσείο Μπενάκη, 2013).  Κόκκινη Αμερική: Έλληνες μετανάστες και το όραμα ενός Νέου Κόσμου 1900-1950 (Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2017). Την περίοδο αυτή δουλεύει πάνω στο επόμενο βιβλίο του με θέμα την ελληνική Αριστερά στον 20ο αιώνα.

 

Μέλη (με αλφαβητική διάταξη)

 

Ευγενία (Τζένη) Αρσένη

Σκηνοθέτης – Δραματουργός, Δρ. Αισθητικής Φιλοσοφίας. Έχει συνεργαστεί με διεθνείς φορείς, Royal Albert Hall, San Francisco Opera Center, Center for Contemporary Opera, Skylight Music Theatre, Oakland Opera House, Εθνική Λυρική Σκηνή, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Βερολίνο – Dock 11 κ.α. Για την παράστασή της Mendelssohn’s Antigone, την οποία σκηνοθέτησε στο Royal Albert Hall για το BBC Proms, τιμήθηκε από το Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Antikenfestspiele στην Trier της Γερμανίας. Διακρίθηκε επίσης για την παράσταση που σκηνοθέτησε για τα 50 χρόνια του San Francisco Opera Center καθώς και για την παράστασή της El Cimarrón στο Skylight Music Theatre, η οποία έλαβε την πρώτη θέση για τη θεατρική σεζόν 2013-2014 στο Milwaukee. Το καλοκαίρι του 2015 έλαβε την τιμητική πρόσκληση να ανοίξει με παράστασή της το Διεθνές Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου της Καζαμπλάνκα στο Μαρόκο. Σύμβουλος Δραματολογίου του Center for Contemporary Opera της Νέας Υόρκης από το 2012 έως σήμερα. Υπεύθυνη Συντονισμού και Δραματολογίου της Πειραματικής Λυρικής Σκηνής από την αρχή της δημιουργίας της με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Θόδωρο Αντωνίου (2004-2011). Είναι κάτοχος πολυάριθμων υποτροφιών και μετέχει με διαλέξεις της σε διεθνή συνέδρια. Δίδαξε Σκηνοθεσία στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (2007-2012), Μελοδραματική στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο Εθνικό Ωδείο και στο Ωδείο Αθηνών (2009-2015). Έχει αναλάβει τη Μελοδραματική στο Σύγχρονο Ωδείο Αθηνών, την κατέθυνση σπουδών Minor in Theater and Performance στο Hellenic American University και διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Θεατρικών Σπουδών του Ανοιχτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Είναι ιδρυτικό μέλος του διεθνούς φορέα Artivism Drives Democracy για την τέχνη και την κοινωνική αλλαγή. Οι σπουδές της περιλαμβάνουν: Θεατρολογία και Σκηνοθεσία στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, μεταπτυχιακή έρευνα στη Φιλοσοφία (UCL) και διδακτορική διατριβή (Αισθητική Φιλοσοφία, Όπερα, Αρχαία Τραγωδία) στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (Royal Holloway), Σκηνοθεσία Όπερας (Boston University) και μουσικές σπουδές πιάνου, θεωρητικών και χορού έως και σήμερα. Από το 1996 έως το 1998 μελέτησε Αισθητική Κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Το 2007 μετέβη στη New York Film Academy της Νέας Υόρκης για Σκηνοθεσία Κινηματογράφου με υποτροφίες Fulbright for Artists and Art Scholars, Propondis και New York Film Academy, όπου ολοκλήρωσε δύο ταινίες μικρού μήκους (Generations, The Cello). Το 2009, με υποτροφία από το Hellenic American University, συνέχισε με ένα νέο κύκλο σπουδών Ψηφιακού Κινηματογράφου και Σεναρίου στη New York Film Academy. Είναι σεναριογράφος και σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ για τη Μετανάστευση « Ένα Καλάθι με Μελωδίες του Κόσμου» για τη σειρά της ΕΡΤ «Εκτός των Τειχών». Έχει συνεργαστεί με την Εκπαιδευτική Τηλεόραση ως σεναριογράφος και  επιστημονική σύμβουλος σε ντοκιμαντέρ (Ο Μύθος της Ελένης, Βιολογικός Κλιματισμός). Το 2010 σκηνοθέτησε τα πρώτα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, Πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, Έφορος Δημοσίων Σχέσεων του Πανελληνίου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων.

 

Ρέα  Βαλντέν

Θεωρητικός του κινηματογράφου, κινηματογραφίστρια, και διδάκτωρ στη φιλοσοφία. Επί του παρόντος, εργάζεται ως εμπειρογνώμων στο Υπουργείο Παιδείας. Έχει υπάρξει μέλος της Ομάδας Εργασίας για την Οπτικοακουστική Εκπαίδευση στον Εθνικό και Κοινωνικό Διάλογο για την Παιδεία. Έχει υπάρξει ερευνήτρια στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Έχει διδάξει θεωρία κινηματογράφου στο Τμήμα Κινηματογράφου του Α.Π.Θ., στην Α.Σ.Κ.Τ. και στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας, και φιλοσοφία στο Cardiff University και στο Cardiff Metropolitan University. Είναι μέλος της Ελληνικής Σημειωτικής Εταιρείας, της International Association for Semiotic Studies, της Society for European Philosophy, του European Network for Avant-Garde and Modernism Studies, και του Women in Film and Television – Greece. Έχει συγγράψει το σενάριο της μεγάλου μήκους ταινίας «Κλέφτης ή η Πραγματικότητα» της Αντουανέττας Αγγελίδη, και σκηνοθετήσει πειραματικές ταινίες μικρού μήκους. Αυτό το διάστημα συγγράφει βιβλίο για τον ελληνικό avant-garde κινηματογράφο.

 

Σόλων  Ξενόπουλος

Αρχιτέκτων, Διπλωματούχος της Σχολής Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (1966) Μεταπτυχιακές Σπουδές Στην Bartlett School of Architecture, University College, London, με αντικείμενο την “Αρχιτεκτονική του Κινηματογραφικού Χώρου” (1986). Καθηγητής στον Τομέα Αρχιτεκτονικής Γλώσσας Επικοινωνίας και Σχεδιασμού στην Σχολή Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ. Ομότιμος Καθηγητής ΕΜΠ. Κοσμήτορας Σχολής Αρχιτεκτονικής και Γεωπεριβαλλοντικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Νεάπολις, Πάφος. ). Έχει μεγάλο αριθμό δημοσιεύσεων μεταξύ των οποίων πολλές με αντικείμενο την σχέση αρχιτεκτονικής και κινηματογράφου. Διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών “Αρχιτεκτονική-Σχεδιασμός του Χώρου” στην κατεύθυνση “Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός”, Το μάθημα “Εννοιολογικές Προσεγγίσεις Σχεδιαστικών Προβλημάτων”. Στα μαθήματα δίνεται έμφαση στις έννοιες του χώρου στην αρχιτεκτονική και τον κινηματογράφο. Έχει εργαστεί ως αρχιτέκτων στο Λονδίνο ( 1967-1975). Τον Ιούνιο 2014 εκδόθηκε το βιβλίο του με τίτλο ” Για όλα φταίει ο Χώρος ; Ετερόκλητα κείμενα για την Αρχιτεκτονική΄”. (Εκδόσεις Πανεπιστημίου Λευκωσίας).

 

Αλέξανδρος Λογοθέτης

Απόφοιτος της σχολής του Εθνικού Θεάτρου και της Arts Educational Schools London. Από το 1991 δουλεύει στο θέατρο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και στην διαφήμιση ως εκφωνητής. Το 2000 επέστρεψε στην Ελλάδα μετά από δυο χρόνια στο Λονδίνο και συνέχισε την συνεργασία του με τον Στάθη Λιβαθινό στους “Ρομαντικούς”. Ήταν μέλος της πρώτης ομάδας της πειραματικής σκηνής του Εθνικού όπου και συνεργάστηκε μέχρι το 2003.  Στη θεατρική σκηνή έχει συνεργαστεί με τους Γιώργο Μιχαηλίδη, Πέρη Μιχαηλίδη, Stephen Hutton, Βασίλη Παπαβασιλείου, Γιάννη Κακλέα, Νίκο Μαστοράκη, Σταμάτη Φασουλή, Ιώ Βουλγαράκη.  Το 2009 έπαιξε τον γιατρό Κυρίτση στην τηλεοπτική σειρά  “Το Νησί”, σε σκηνοθεσία Θ. Παπαδουλακη. Η ταινία Wild Duck σε σκηνοθεσία  Γ. Σακαριδη στην οποία συμμετείχε προβλήθηκε σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ. Επίσης στην ταινία “Στο Σπίτι”, στο οποίο έπαιρνε μέρος σε σκηνοθεσία Θ. Καρανικόλα  βραβεύτηκε με το οικουμενικό βραβείο στο φεστιβάλ Βερολίνου το 2014.

 

Ελισάβετ Χρονοπούλου

Σκηνοθέτης και μοντέζ. Σπούδασε στην Σχολή Κινηματογράφου Λ. Σταυράκου,  στη Δραματική Σχολή Αθηνών και στο LdM Institute (Florence, Italy).

Φιλμογραφία:

Μικρή Άρκτος ( μεγάλου μήκους μυθοπλασία, 2015)

Ο Αννίβας προ των Πυλών (μεγάλου μήκους μυθοπλασία, 2011)

Ένα τραγούδι δεν φτάνει (μεγάλου μήκους μυθοπλασία, 2003)

Τρεις Ευχές (τηλεταινία, 2002)

Ο πολιτικός εγκλεισμός στην Ελλάδα του εικοστού αιώνα ( ντοκυμαντέρ, 2000)

Χτες το απόγευμα (μικρού μήκους, μυθοπλασία, 1998)

Να που γίνεται (μικρού μήκους, μυθοπλασία, 1995)

Τηλεοπτικές σειρές:

Το κλειδί του παραδείσου (2009, ANTENNA).

Ιστορίες του Αστυνόμου Μπέκα ( 2006, ALPHA)

Μόνη εξ αμελείας (2005, ΝΕΤ)

Έχει μοντάρει τριανταπέντε κινηματογραφικές ταινίες.

Το Μάρτιο του 2013 κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Πόλις η συλλογή διηγημάτων της “Φοράει κοστούμι”.

 

 

 

Ιώ Βουλγάρακη – Μισαλλοδοξία στη Στέγη

Όταν ο δρόμος για τον πλησίον είναι πολύ μακρύς, κάπου κοντά βρίσκεται η μισαλλοδοξία. Μισαλλοδοξία: Μίσος βωβό για ό,τι διαφορετικό. Μισαλλοδοξία (ουσιαστικό, θηλυκού γένους): Το ...