Νέες κυκλοφορίες από τις Εκδόσεις Κέδρος

Κυκλοφόρησε το βιβλίο Η ΒΛΑΚΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΗ ΥΠΟΘΕΣΗ, του Maurizio Ferraris, σε μετάφραση της Κατερίνας Γούλα. Το μικρό αυτό βιβλίο του Ιταλού καθηγητή φιλοσοφίας αποτελεί ένα στοχασμό πάνω στη βλακεία. Γιατί η βλακεία δεν είναι μόνο μια ανεξέλεγκτη καταστροφική δύναμη, αλλά και μια αστείρευτη πηγή ενέργειας, που συμβάλλει στην πρόοδο του ατόμου και της ανθρωπότητας.Vectors

Μετάφραση: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΟΥΛΑ

ISBN: 978-960-04-4902-0, σελ. 240, τιμή: 8,80 €, Μάρτιος 2018

Η βλακεία δεν κάνει διακρίσεις· μάζες και ελίτ κινδυνεύουν εξίσου από την απροειδοποίητη εμφάνισή της. Ελλοχεύει σε κάθε ανθρώπινη προσπάθεια και μπορεί να πλήξει ακόμη και τα λαμπρότερα πνεύματα. Αφήνει το στίγμα της στην Ιστορία, κρύβεται πίσω από σημαντικά πολιτικά, στρατιωτικά, φιλοσοφικά και καλλιτεχνικά γεγονότα. Το παράδοξο μάλιστα είναι ότι η ανάπτυξη της τεχνολογίας όχι μόνο δεν την περιορίζει, αλλά, αντίθετα, της δίνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις.

Ωστόσο ο Ιταλός καθηγητής φιλοσοφίας Maurizio Ferraris πιστεύει ότι η βλακεία δεν είναι μόνο μια ανεξέλεγκτη καταστροφική δύναμη, αλλά αποτελεί και μια αστείρευτη πηγή ενέργειας, που συμβάλλει στην πρόοδο του ατόμου και της ανθρωπότητας.

Ο φιλόσοφος και ακαδημαϊκός Maurizio Ferraris γεννήθηκε στις 7 Φεβρουαρίου 1956 στο Τορίνο. Είναι καθηγητής φιλοσοφίας στο Τμήμα Φιλολογίας και Φιλοσοφίας του πανεπιστημίου της γενέτειράς του, όπου διευθύνει παράλληλα το Εργαστήρι Οντολογίας LabOnt. Σπούδασε στο Τορίνο, στο Παρίσι και στη Χαϊδελβέργη και έχει διδάξει σε διακεκριμένα πανεπιστήμια ανά την Ευρώπη. Διευθύνει το περιοδικό Rivista di Estetica, ενώ αρθρογραφεί τακτικά στον Τύπο, όπως στο Il Sole 24 ORE παλιότερα και στη La repubblica σήμερα.

Τα ενδιαφέροντά του εντοπίζονται στα πεδία της ερμηνευτικής, της αισθητικής και της οντολογίας. Το όνομά του και το έργο του έχουν συνδεθεί με την οντολογία της τεκμηρίωσης (documentalità) και με το ρεύμα του νεορεαλισμού – του οποίου άλλωστε έχει υπογράψει το μανιφέστο (Manifesto del nuovo realismo, 2012), μιας προσπάθειας υπέρβασης του μεταμοντερνισμού η οποία εκκινεί από μια προσέγγιση της αισθητικής όχι ως φιλοσοφίας της τέχνης, αλλά ως οντολογίας της αντίληψης και της αισθητηριακής εμπειρίας.

livieratou_i_apagogh

Κυκλοφόρησε το βιβλίο Η ΑΠΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΜΝΗΣΤΗΡΟΣ, της Κωνσταντίνας Σ. Λιβιεράτου. Μια νουβέλα βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, η σκληρή ιστορία μιας Κρητικιάς και ενός Κεφαλλονίτη, που γεννήθηκαν, αγαπήθηκαν, έζησαν και πέθαναν στο Μεσολόγγι.

ISBN: 978-960-04-4905-1, σελ. 88, τιμή: 9,90 €, Μάρτιος 2018

Η γιαγιά μου (1900-1940) δεν υπήρξε ηρωίδα σε κανέναν πόλεμο. Ούτε διέπρεψε σε κάποια επιστήμη ή τέχνη.

Έζησε μια σύντομη και ταπεινή ζωή στην ελληνική επαρχία, στον γυναικωνίτη του προηγούμενου αιώνα. Δεν της δόθηκαν ευκαιρίες, τις δημιούργησε μόνη της. Απόλαυσε το γλυκό κομμάτι της ζωής που της αναλογούσε, γιατί πάλεψε γι’ αυτό και το κέρδισε. Με πείσμα και πάθος.

Η γυναίκα αυτή, το 1920, κόντρα στα συντηρητικά ήθη της εποχής εκείνης, έκλεψε τον εκλεκτό της καρδιάς της. Τότε που συνηθιζόταν ο άντρας να κλέβει την κοπέλα που του αρνιόταν ο πατέρας-αφέντης.

Η σκληρή ιστορία μιας Κρητικιάς και ενός Κεφαλλονίτη, που γεννήθηκαν, αγαπήθηκαν, έζησαν και πέθαναν στο Μεσολόγγι.

Η ζωή της τολμηρής και ευφάνταστης Ντούλας και του θεοπάλαβου γλεντζέ Μπάμπη.

Η Κωνσταντίνα Σ. Λιβιεράτου γεννήθηκε στην Αθήνα και έζησε αρκετά χρόνια στο Παρίσι. Σπούδασε δημοσιογραφία και έμαθε πολλές ξένες γλώσσες.

Εργάστηκε σε εφημερίδες και περιοδικά, και στη συνέχεια, επί είκοσι συναπτά έτη, στον χώρο της διαφήμισης ως κειμενογράφος. Έχει γράψει διηγήματα, σενάρια και θεατρικά έργα. Η απαγωγή του μνηστήρος είναι το πρώτο βιβλίο της που εκδίδεται.

Print

Kυκλοφόρησε το βιβλίο FLASH BOYS, το ανεξέλεγκτο παιχνίδι του χρήματος, του Μάικλ Λιούις, σε μετάφραση της Κατερίνας Χαλμούκου.

Ο Μάικλ Λιούις επιχειρεί να ρίξει φως στις σκοτεινές πτυχές του κόσμου της οικονομίας. Οι υπέροχοι πρωταγωνιστές του βιβλίου, τόσο διαφορετικοί σε σχέση με το πρότυπο του «χρηματιστή της Γουόλ Στριτ», διατηρούν μια αίσθηση ηθικού καθήκοντος μέσα σε ένα περιβάλλον όπου κανείς δεν σε πληρώνει για να είσαι ηθικός.

SBN: 978-960-04-4871-9, σελ. 360, τιμή: 16,60 €, Μάρτιος 2018

Μια μικρή ομάδα χαρισματικών ανθρώπων, με εφόδιο την εργασιακή εμπειρία τους στη Γουόλ Στριτ, κατάφεραν να ξεσκεπάσουν μια συνωμοσία στο αμερικανικό χρηματιστήριο, αποδεικνύοντας ότι οι μηχανισμοί του έχουν στηθεί έτσι ώστε να ευνοούν όσους έχουν καλύτερη εσωτερική πληροφόρηση. Επίσης, έδειξαν ότι την περίοδο που ακολούθησε την αμερικανική οικονομική κρίση οι τράπεζες της Γουόλ Στριτ δεν χαλάρωσαν τον έλεγχό τους στις χρηματιστηριακές αγορές – αντιθέτως, τον ενίσχυσαν.

Οι πρωταγωνιστές του Flash Boys, εργαζόμενοι σε διαφορετικές εταιρίες, κατέληξαν – ο καθένας ξεχωριστά – στα συμπεράσματά τους. Όταν όμως γνωρίστηκαν, συγκρότησαν μια ατρόμητη ομάδα, που αγωνίστηκε να αναμορφώσει τις χρηματιστηριακές αγορές.

Ο Μάικλ Λιούις επιχειρεί να ρίξει φως στις σκοτεινές πτυχές του κόσμου της οικονομίας. Οι υπέροχοι πρωταγωνιστές του βιβλίου, τόσο διαφορετικοί σε σχέση με το πρότυπο του «χρηματιστή της Γουόλ Στριτ», διατηρούν μια αίσθηση ηθικού καθήκοντος μέσα σε ένα περιβάλλον όπου κανείς δεν σε πληρώνει για να είσαι ηθικός.

«Εκπληκτικό». – FINANCIAL TIMES

«Υπέροχη αφήγηση, τόσο καλογραμμένη. Πρέπει να αγοράσετε αυτό το βιβλίο». – Jon Stewart – THE DAILY SHOW

Ο Μάικλ Λιούις γεννήθηκε στη Νέα Ορλεάνη το 1960. Σπούδασε ιστορία της τέχνης στο Πανεπιστήμιο Princeton και οικονομικά στο London School of Economics.

Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως πωλητής ομολόγων σε εταιρία της Γουόλ Στριτ ενώ σήμερα ασχολείται με τη δημοσιογραφία και τη συγγραφή. Είναι συγγραφέας των μπεστ σέλερ Liar’s Poker, Moneyball, The Blind Side και Το μεγάλο σορτάρισμα

Ζει στο Μπέρκλεϊ της Καλιφόρνια μαζί με τη σύζυγό του και τα τρία τους παιδιά. 

maupassant_oi_autoxeires

Kυκλοφόρησε το βιβλίο ΟΙ ΑΥΤΟΧΕΙΡΕΣ, του Γκυ Ντε Μωπασάν, σε μετάφραση  του Γιώργου Ξενάριου και με επίμετρο του ιδίου.

Πρόκειται μία συλλογή οχτώ διηγημάτων με θέμα την αυτοχειρία. Όπως σημειώνει ο μεταφραστής στο επίμετρο: «Με τα κείμενά του για την αυτοκτονία ο Μωπασάν πραγματώνει ένα κρίσιμο κομμάτι του αφηγηματικού του σχεδίου: αποθεώνει το ρόλο του συγγραφέα ως ψυχολόγου και παράλληλα υλοποιεί τη σχεδόν ισόβια εμμονή του: τη λογοτεχνική μελέτη του θανάτου. Άλλωστε, λίγα χρόνια αργότερα ο βίος του θα επιβεβαιώσει τραγικά τη γραφή του.»

Μετάφραση- Επίμετρο: Γιώργος Ξενάριος

ISBN: 978-960-04-4823-8, σελ. 128, τιμή: 12,00 €, Μάρτιος 2018

Στο κέντρο της χειρονομίας της αυτοχειρίας υπάρχει αυτό που βρίσκει κανείς και στην τρέλα: η διαταραχή της ταυτότητας του εγώ, η κατάλυση της ενότητάς του. Και στην περίπτωση του Μωπασάν, όπως σε πολλές άλλες, η αυτοχειρία γειτονεύει στενά με την τρέλα, την ψυχοπαθολογία. […] Η θανατολογία του Μωπασάν πατάει με το ένα πόδι στον κόσμο που πλάθει η σκοτεινιασμένη ψυχή του και με το άλλο στο συγγραφικό του πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει την κατάδυσή του στον ζοφερό κόσμο τού ανθρώπου και την καταγραφή όσων συμβαίνουν στις βαθύτερες ζώνες της ανθρώπινης συνείδησης. Με τα κείμενά του για την αυτοκτονία ο Μωπασάν πραγματώνει ένα κρίσιμο κομμάτι του αφηγηματικού του σχεδίου: αποθεώνει το ρόλο του συγγραφέα ως ψυχολόγου και παράλληλα υλοποιεί τη σχεδόν ισόβια εμμονή του: τη λογοτεχνική μελέτη του θανάτου.

Άλλωστε, λίγα χρόνια αργότερα ο βίος του θα επιβεβαιώσει τραγικά τη γραφή του.

Γ. Ξ.

Ο Henry -Réné-Albert-Guy de Maupassant γεννήθηκε στη Νορμανδία το 1850. Τα παιδικά του χρόνια, με εξαίρεση ένα σύντομο διάλειμμα στο Παρίσι, τα πέρασε κοντά στη φύση, στο παραθαλάσσιο Ετρετά, πάντοτε στη Νορμανδία. Η μητέρα του, μια βαθιά καλλιεργημένη γυναίκα, ήταν προσωπική φίλη του Φλωμπέρ και ο νεαρός Μωπασάν βρήκε στο πρόσωπό του έναν λογοτεχνικό μέντορα και ισόβιο προστάτη. Ο νεαρός Γκυ υπήρξε ιδιαιτέρως κοινωνικός, επιρρεπής στις απολαύσεις και αδιόρθωτος γυναικάς. Παθιασμένος με τις βαρκάδες και το κυνήγι, κόλλησε σύφιλη σε νεαρή ηλικία, γεγονός που τον σημάδεψε για την υπόλοιπη ζωή του. Ευκατάστατος και φιλοχρήματος, πραγματοποίησε πολυάριθμα ταξίδια αναψυχής στη Γαλλία και στο εξωτερικό.

Τη δεκαετία 1880-1890 παράχθηκε το μεγαλύτερο μέρος του έργου του: εκδόθηκαν έξι μυθιστορήματα και πάνω από τριακόσια, μικρά και μεγάλα, διηγήματα και νουβέλες. Σχετίστηκε με τους λογοτεχνικούς κύκλους του Παρισιού, στους οποίους έπαιξε σημαντικό ρόλο: εκτός από τον Φλωμπέρ, συνδέθηκε με τον Ζολά, τον Μαλαρμέ, τον Αλέξανδρο Δουμά υιό αλλά και τον Τουργκένιεφ. Τα έργα του γνώρισαν μεγάλη επιτυχία και πολλαπλές επανεκδόσεις. Ο Μωπασάν υπήρξε από τους συγγραφείς που ευτύχησαν να δουν τον εαυτό τους καθιερωμένο και το έργο τους στέρεα ενταγμένο στον λογοτεχνικό κανόνα.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1880 ο Μωπασάν αποσύρθηκε σταδιακά από το προσκήνιο. Τον κέρδισαν η μοναξιά, η περισυλλογή και, δυστυχώς, η παράνοια. Το 1890 αποπειράθηκε να γράψει την Ξένη ψυχή, η οποία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, και το ίδιο συνέβη το 1891 με το μυθιστόρημα Angélus. Την πρωτοχρονιά του 1892 έκανε αποτυχημένη απόπειρα αυτοκτονίας και λίγες μέρες αργότερα μεταφέρθηκε στην κλινική του δόκτορα Μπλανς, όπου πέθανε τον Ιούλιο του 1893, σε ηλικία σαράντα τριών ετών, έχοντας απολέσει κάθε συνείδηση για ενάμιση χρόνο. Στην κηδεία τον επικήδειο εκφώνησε ο φίλος του Εμίλ Ζολά.

ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ
Κυριότερα έργα του (εκτός από μυθιστορήματα, διηγήματα και νουβέλες, ο Μωπασάν έγραψε θέατρο, ποίηση και ταξιδιωτικά):

ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ
Μια ζωή (1883) • Ο φιλαράκος (1885) • Πιερ και Ζαν (1887) • Όρος Οριόλ (1887) • Κραταιά ως θάνατος (1889) • Η καρδιά μας (1890)

ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ – ΝΟΥΒΕΛΕΣ
 Η Χοντρομπαλού (1880) • Γεύμα στην εξοχή (1881) • Ο λύκος (1882) • Ο πανικός (1883) • Φανταστικές ιστορίες (1884) • Παραισθήσεις (1884) • Η κληρονομιά (1884)  Η ανατολή (1884)  Ιστορίες της μέρας και της νύχτας (1885) • Ο Εξαποδώ (1887) • Ο αλήτης (1887) • Η νεκρή (1887)

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΑ
 Αγρύπνια  Ειδύλλιο  Η διαθήκη  Γκαρσόν, μια μπίρα!  Ταξιδεύοντας